La mona i els rodolins

La setmana passada vaig descobrir un conte de la col·lecció “Tradicions en rodolins” de l’editorial Cruïlla i em va agradar molt i vaig pensar que era una bona eina per començar a treballar els rodolins a infantil. El conte ens explica com il·lusiona fer i menjar-se una mona, amb rodolins.

mona rodolí

La semana pasada descubrí un cuento de la colección “Tradicions en rodolins” que se podría traducir por “tradicions en rimas” de la editorial cruïlla y me gusto mucho y pensé que era una buena herramienta para empezar a trabajar la rima en infantil. El cuento nos explica mediante rimas, como ilusiona hacer y comerse una mona.

La mona es un pastel típico de la repostería de algunas zonas de España. Se come el domingo o el lunes de Pascua y el padrino y/o la madrina lo regalan a sus ahijados. Para saber algo más sobre este dulce podéis entrar en esta webmona cruilla rodolins.jpgEl conte és titula LA MONA i l’ha escrit Antoni Dalmases. Les ilustracions són molt bòniques i les ha fet Viuleta. Per saber més coses d’aquest conte és pot consultar a la web de l’editorial cruïlla.

En aquest conte, l’Helena explica a una companya d’escola, vinguda de la Xina, que és això de la mona que a Catalunya ens mengem per Pasqua. El text del conte es tot fet a base de rodolins. Al final de la història, conclouen que la mona és el millor pastís del món.

mona rodolins xx.jpgEn aquesta imatge podeu veure un dels fantàstics dibuixos de la Viuleta (Violeta Crespo Albín). Aquest llibre va ser editat al març del 2013.

Un altre conte per treballar els rodolins i la mona és el conte de l’editorial Cossetània, de la col·lecció “Patufet i les tradicions catalanes” en el que un grup d’infants fan una mona de Pasqua. Tot el text del conte són rodolins.

pasqua cossetaniaAquest conte està inclòs al llistat de contes de Pasqua publicat en aquest blog, el passat 21 de març.

Aquí us deixo l’enllaç a l’entrada: Contes de Pasqua.

Treballar els rodolins a educació infantil permet als infants treballar el vocabulari, la rima, la creativitat, la memòria, l’escriptura i els desperta molta curiositat i d’una manera lúdica treballen una estona un munt de coses divertint-se i això és fonamental, perquè si un aprèn divertint-se, segur que aprèn més i millor. Jo usaria un d’aquests contes per explicar bé que és un rodoli i desprès els proposaria fer rodolins amb els seus noms, que segur que surtirien coses molt divertides.

rodolins

Quar Molas Fornell



mona animalEn esta entrada presento el libro que descubrí hace pocos días en el que una niña le explica a su compañera de escuela, llegada de China, lo que es la mona de Pascua y juntas hacen una con la ayuda de la abuela. Para alguien ajeno a esta tradición imaginarse una mona que se come y que es dulce, puede ser muy difícil y en estas páginas encontramos una manera divertida de descubrir lo que es la “Mona de Pascua”.

mona cruilla rodolinsEste cuento está escrito en rima y forma parte de la colección “Tradicions en rodolins”, que se podría traducir por “Tradiciones en rima”. Este cuento lo ha escrito Antoni Dalmases y las divertidas ilustraciones son de Viuleta ( Violeta Crespo Albín). Este cuento lo editó la editorial Cruïlla en la primavera del 2013.

El autor dedica este cuento a sus tres ahijadas, puesto que la mona es un pastel que el padrino y/o la madrina regalan a sus ahijados/as el domingo de Pascua en algunas regiones españolas.

En la entrada del 21 de marzo titulada Contes de Pasqua (Cuentos de Pascua) hay un cuento también escrito en rima y también puede ser una muy buena herramienta para trabajar la rima en educación infantil.

pasqua cossetania

El cuento forma parte de la colección “Patufet i les tradicions catalanes” y lo edita la editorial Cossetània, su título es “Fem una mona de Pasqua?” (¿Hacemos una mona de Pascua?). En esta historia contada con rimas, un grupo de niños hacen una mona de Pascua.

Trabajar la rima en educación infantil permite a los niños trabajar el vocabulario, la rima, la creatividad, la memoria, la escritura y les despierta mucha curiosidad. De una manera lúdica trabajan un rato un montón de cosas divirtiéndose y eso es fundamental, porqué si uno aprende divirtiéndose, seguro que  aprende más y mejor. Yo usaria uno de estos cuentos para explicar bien en què consiste la rima y como punto de partida, les propondría hacer rimas con sus nombres y seguro que saldrían cosas muy divertidas.

rima cast..jpg

Quar Molas Fornell

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s