Els últims poemes del Nadal 2015

neu estrellesAvui faig una última entrada sobre poemes de Nadal. En aquesta entrada comparteixo un parell de poemes recitats pels cosinets aquest Nadal i els de les postals rebudes.

Espero que us agradin.

Quar Molas Fornell


 

Hoy hago una ultima entrada sobre poemas de Navidad. En esta entrada comparto un par de poemas recitados por mis primitos estos días y los poemas de las postales recibidas.

Espero que os gusten.

Quar Molas Fornell

bon any nou

Aquest poema és el que jo vaig escollir per desitjar un bon 2016 a tothom. 

Aquest fantàstic poema de Joana Raspall el va recitar un dels meus cosinets que fa P5:

Nit de Nadal

– Pastoret d’ovelles blanques

no tens por, tot sol, al prat?.

– No estic pas sol!, mira els àngels

voleiant al meu costat!

– Jo sols veig una nit fosca.

Fosca? No la saps mirar!

És tota plena d’estrelles

en un cel brillant i clar!

-Pastorets, potser somnies…

-Potser tu, ets l’adormit,

si no veus les meravelles

que ens volten aquesta nit.

-No em vinguis amb fantasies!,

estic ben serè i despert.

-Pobre! Si no veus cap àngel,

deus tenir el cor molt desert!.

                                Joana Raspall.

El cosinet més gran de tots ens va recitar aquest poema:

Un pastor tinc al pessebre

Un pastor tinc al pessebre, 

que hem té molt  preocupat, 

li falta un braç, una cama

i  té el nas un xic pelat. 

Cada any, hem faig el propòsit, 

de no posar-li més, 

però quan arriba l’hora, 

no me’n adono i… ja hi és!

Veureu, sí que me’n adono, 

ées que ja us ho contaré, 

fa tants anys que és a la casa…

i pastura els bens tan bé…!

A més, quan resolc deixar-lo,

em mira amb tanta tristor,  

que no puc, haig de posar-lo, 

per viure e l Nadal millor. 

Amb ell, cap a l’Establia, 

anem tots ben plens d’amor. 

No hi fa res que hi anem coixos, 

o mancs com el pastor. 

 

La meva tieta va escriure aquest bònic text en les postals:

Neu a les muntanyes, 

les estrelles, llunyanes. 

La Lluna, un fanal. 

És la Nit de Nadal. 

Bon Nadal i Bon Any Nou. 

 

I uns amics que tenen una nena petita han fet una postal amb fotogràfies de la seva filla i aquest poema tan tendre:

Bones Festes

Tinc dos anys i, sóc bufona 

i de coses en sé un piló. 

Sé cantar, jugar i saltar

però…que bónic és estimar!

Sóc la reieta de la casa, 

i de les vostres il·lusions, 

que el Nadal us felicita

amb un piló de petons! 

 

 

 

 

 

 

Anuncis

Un pensament sobre “Els últims poemes del Nadal 2015

  1. Retroenllaç: Recull de poemes de Nadal | quarcreixentalauladinfantil

Deixa un comentari

