Nadales del s. XXI

Sempre he pensat que les nadales tradicionals estaven molt bé però cada vegada m’agraden més les nadales modernes que van apareixent any rere any i ja fa uns dies vaig compartir una de les nadales del s.XXI que més m’agraden, el seu títol és “M’agrada el Nadal” i la canta Damaris Gelabert.

Ahir, preparava un post amb una altra nadala que m’agrada molt i que més d’un Nadal l’he fet servir per desitjar un bon any nou a familiars i amics, és del genial Josep Thió i es titula “És un desig” i buscant i remenant per la xarxa vaig anar a parar a un post molt maco del blog de “Som docents”.  Somdocents. (2015, 18 Novembre). 7 cançons de Nadal modernes per aprendre a l’aula. Som docents blog. Recuperat de https://somdocentsblog.wordpress.com/2015/11/18/7-cancons-de-nadal-modernes-per-aprendre-a-laula/

I desprès d’escoltar aquestes set magnífiques nadales, he decidit buscar la lletra de cadascuna d’elles, ja que senceres només hem se les dues que he mencionat i així podré anar aprenent la resta. En aquest pdf hi ha la lletra de quatre  d’elles:Nadaless.XXI I A continuació es detalla la llista de les 7 nadales modernes i la informació referent a la lletra de les tres restants.

7 cançons de Nadal modernes per aprendre a l’aula:

  • “El Nadal ja és aquí” de Pot Petit.

Pot Petit: Propostes didàctiques http://www.potpetit.com/propostes/

En aquestes propostes també hi ha la lletra de la cançó en pdf.

Les cançons de Pot Petit, en general, són lletres que s’aprenen fàcilment i divertides i aquesta també compleix amb aquestes característiques, cosa que la fa molt adequada per a infantil i a més a més, les propostes didàctiques que l’acompanyen estan molt bé.

 

  • “Quan somrius” Col·lectiva.

La veritat es que escoltar aquesta lletra em fa somriure! És una lletra carregada d’emoció, fet que la fa molt útil per treballar les emocions a l’aula. La lletra està en el meu pdf.

 

  • “M’agrada el Nadal” de Damaris Gelabert.

El post del dia 10N està dedicat a aquesta nadala que fa cinc nadals vaig descobrir i em va robar el cor.M’agrada el Nadal (post 10N)

 

  • “És un desig” de Josep Thió.

Per mi es sens dubte una de les millors nadales que s’han escrit mai i la trobo molt i molt adequada per treballar-la a l’aula d’infantil. La lletra està en el meu pdf.

 

  • “Estimo el Nadal” d’Antoni Tolmos.

Aquesta nadala del pianista Tolmos és molt bonica i combina fragments en català i fragments en anglès.

Enllaç a la lletra d’aquesta nadala: http://nadales.antonitolmos.com/wp-content/uploads/2014/09/Partitura-ESTIMO-EL-NADAL-Antoni-Tolmos-Lletra-Acords.pdf

 

  • “Un camell d’Orient” de Manel.

La lletra està en el meu pdf.

És una cançó divertidíssima i dedicada als reis mags, cosa que la fa encara més interessant, perquè no n’abunden.

 

  • “Coses de Nadal” d’El Petit de Cal Eril.

La lletra està en el meu pdf.

Certament és una nadala moderna que versiona el clàssic “Dimoni escuat” amb tocs psicodèlics fins i tot, però per mi és excessivament llarga per treballar-la a l’aula, dura 12 minuts!

Espero que gaudiu escoltant aquestes nadales i potser treballant-ne alguna d’elles.

Bon Nadal,

Quar Molas i Fornell

***************************

Siempre he pensado que los villancicos tradicionales estaban muy bien pero cada vez me gustan más los villancicos modernos que aparecen año tras año. Hace ya unos días compartí un villancico del s.XXI que me gusta mucho “M’agrada el Nadal” (Me gusta la Navidad) de Damaris Gelabert.

Ayer, preparaba un post con un villancico que me encanta y que he usado para desear un próspero año nuevo a familiares y amigos en más de una ocasión, este villancico es de Josep Thió y se titula “És un desig” (Es un deseo). Buscando en la red fui a parar a un post muy bonito del “Som docents” (Somos docentes): Somdocents. (2015, 18 Noviembre). 7 cançons de Nadal modernes per aprendre a l’aula. Som docents blog. Recuperado de https://somdocentsblog.wordpress.com/2015/11/18/7-cancons-de-nadal-modernes-per-aprendre-a-laula/

En este blog nos presentan siete villancicos modernos para aprender en el aula, después de escucharlos, he decidido buscar la letra de cada uno de ellos.

En este pdf adjunto la letra de estos 4 villancicos: “És un desig” (Es un deseo); “Quan somrius” (Cuándo sonríes); “Un camell d’Orient” (Un  camello de Oriente); “Coses de Nadal” (Cosas de Navidad).Nadaless.XXI I

El grupo “Pot petit”, autor del villancico, “El Nadal ja es aquí” (La Navidad ya está aquí) presenta una propuesta didáctica para esta canción:

Enlazo la letra del villancico “Estimo el Nadal” (Quiero a la Navidad) del pianista Antoni Tolmos: Estimo el Nadal

El post del día 10 de Noviembre era sobre el villancico “M’agrada el Nadal” (Me gusta la Navidad). M’agrada el Nadal (Post 10N)

Espero que disfrutéis escuchando estos villancicos.

Felices Fiestas,

Quar Molas i Fornell

Anuncis

Un pensament sobre “Nadales del s. XXI

  1. Retroenllaç: Nadales del s.XXI (II) | quarcreixentalauladinfantil

Deixa un comentari

